Thursday

Marah Boleh Tapi Ada Batasnya .

Assalamualaikum...

Selamat tengahari yaw. Bahasa menunjukkan bangsa ye kawan kawan , jagala pertuturan anda sama ada secara lisan ataupun bertulis . Kita dikurniakan dengan pelbagai perasaan kannn ? marah , cemburu , sayang , benci , tak suka dan sebagainya . Tapi tak semua perasaan tu kita bole ekpresikan dekat orang dan tak semua orang yang boleh terima apa yang perasaan kita cuba sampaikan .

Contohnya perasaan marah , Ye kita memang tengah mara dan sungguh membara hati kita bila kita mara macam api yang dipadam menggunakan pili bomba pun masih tak dapat nak padam api di hati kita . Kita mampu expresikan perasaan marah tu kat mana mana saja , termasuk juga dalam blog ? Haaa , expresikan marah kita dalam blog mampu mengundang kontrovesi dan tindak balas pihak lain tu kalau tak dikawal marahnya . Melepaskan fakta fakta yang tidak tahu hujung pangkal fakta tersebut dan automatik akan menguris perasaan orang lain .

Contohnya hari tu kita update entry panas , marah dekat kawan kita, dan dalam entry tu kita ungkit abes apa yang kita buat dekat kawan kita ney dari awal  kita kenal dya sampai la sekarang . dan kita juga tuduh dya seperti " kacang lupakan kulit " . dan macam macam lagi . Hishh ada ke patut ?

At least tanya dulu bole dak ? jangan la sampai macam tu sekali . kita tolong orang biar ikhlas jangan ungkit ungkit balek apa yang kita buat selama kita berkawan dengan dya . and hati kawan kawan kita ney susah dijangka  , kalau rasa tak puas hati cakap deret jangan jadi macam " ludah jilat balek " dah maki dya lima enam baris dalam blog pastu bole buat muka selambe chillex je kawan dengan dya , Hipokrit tahu ? sebelum tulis fikir dulu ye sayang . siasat dulu benda tu jangan tau nak lepas sebarangan je susah hidup nanti . Jangan sebab dya dah lebih rapat dengan orang lain kau terus cemburu dah tuduh dya mengedix, dya menjauh sebab dya dah tau apa yang kau tulis pasal dya bagi suma orang baca . Tak baik naaa ;))

Aku harap dah tak jumpa manusia hipokrit , dan nasihat aku untuk adek adek ney settle cara baik jangan musuhan and jadi hipokrit sesama sendiri . Kita juga ada hak untuk menyuarakan ketidakpuasan hati kalau tidak berpuas hati dengan tindakkan kawan kita bukan p kutuk dya dalam blog . Dya pun tau juga dunia blog ney . HAHA ;))

p/s; Apabila dalam keadaan marah kita akan ungkit balek apa yang kita pernah buat dekat orang tu sedangkan kita tak penah fikir apa yang orang tu dah berkorban untuk kita . So buat sumething harus ikhlas yer ;)





0 comel oshin:

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space