Monday

Cemburu Itu Bagus

Assalamualaikum....

google up !

Ney bukan kes cemburu pasal cinta ke hape oke , cemburu dalam bercinta tandanya sayang , yaka ? sayang sungguh . lalala . Tada la tadi ada adek kat tempat keja aku ney dya tanya " ney macam mana ney kalo kita cemburu dengan orang " , aku pun tengah buat muka pelik naseb tak jawab cemburu dengan perempuan mana pulak . HAHA . tertiba ja kannnn . Tak sebenarnya dya baru call member dya tanya pasal result STPM , so timbul rasa cemburu dalam diri dya sebab kawan kawan dya sume dapat 3 pointer ke atas ,gila kentang ah , dowg ney belajar ke hape , aku pun payah nak capai 3 pointer tu . Alhamdulillah usaha ditambah dengan doa ibu dan ayah mereka berjaya . 

Tapi kenapa si adek ney nak cemburu ? Yela bila kita tengok kawan kawan kita lebih pada kita of course la akan timbul rasa tu, ingat bercinta je ka ada perasaan cemburu cemburu ney , dalam persahabatan pun tak kurang juga . ada perasaan cemburu tu bila kita tengok dya lebih hebat dari kita . Actually benda ney bagus , ney boleh meningkatkan lagi semangat kita untuk lebih berjaya , erti kata lain kita bersaing secara sehat dan sama sama maju dan berjaya . Jangan nak menipu kalo kowg cakap kowg tadak perasaan cemburu langsung bila tengok kawan kawan kowg dapat pointer lebih pada kowg , ada perasaan cemburu sket sket dah la jangan sampai tamau kawan dengan dya pulak , sediihhhhh dya kangggg . 

Insyallah kalo adek berusaha dicampur dengan doa , tawakal insyaallah berjaya dunia dan akhirat . Yang penting semangat mesti tinggi dan jangan sebab tengok kejayaan kawan kawan kita terus down and tadak semangat untuk berjaya dalam hidup . Okeh ! Sepatutnya kita berbangga dengan kawan kawan kita yang dapat lebih dari kita tapi disusuli dengan usaha dya dan bukannya daripada meniru masa exam ! Haaa ney kalo berlaku kita nak berbangga atau tak ? Yang ado kita akan cakap " ha yela dya dekan sebab dya meniru masa exam bole laaa " . huuuu nak ker ayat macam tuu ? Berjaya atas dasar usaha sendiri oke , bukan setakat kawan kita ja akan berbangga dengan kita , seluruh orang yang dekat dengan kita akan turut berbangga dengan kejayaan yang kita kecapi hasil usaha titik peluh kita sendiri ! So bagi aku cemburu itu bagus juga asalkan ia tidak membawa kepada kemudaratan pada seseorang itu dalam bercinta mahupun persahabatan . (*betul ke ayat aku ?)

p/s; dimana ada kemahuan disitu ada highway !






0 comel oshin:

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space