Friday

Manusia Kejam !

Assalamualaikum ...

Just a short entry . Kenapa manusia sekarang sangat kejam apabila si bapa sanggup memukul , mendera serta mencabul darah daging sendiri . Dimanakah nilai keperimanusiaan dan nilai kasih sayang seorang bapa kepada anaknya . Tahukah anak adalah satu anugerah yang tak ternilai harganya . Mereka sepatutnya dididk , dibelai , diberi kasih sayang dan ditatang dengan minyak yang penuh . Bukannya untuk disakiti ataupun untuk dilepaskan nafsu serakah semata mata !

Pasangan yang tidak dikurniakan anak mencuba pelbagai cara untuk mendapatkan anak , Tetapi lain pulak bagi pasangan yang dikurniakan anak sekali kembar , Ya Allah sanggup didera sehingga mati ! Itu kah tanggungjawab seorang bapa ???

Si ibu pulak sanggup mendiamkan diri melihat anak dicabul bapanya kerana takut ditinggalkan suami . Watafish ! Yes true syurga dibawah tapak kaki suami tapi kalo begini caranya sikap suami yang tak sudah sudah dengan nafsunya , Lebih baik tadak suami . Suami bole dicari andai ditakdirkan bertemu jodoh dikemudian hari . Tetapi anak ?

Kesal aku dengan sikap si bapa yang sangat mementingkan diri sendiri , Rata rata didalam dada akhbar yang memaparkan sikap " Haruan makan anak!" Sedih terkilan semua ada . Dimana kasihnya seorang bapa memperlakukan anak sedemikian rupa . Dimana sayangnya ibu tidak mempertahankan haknya !

Thanks datang singgah ^,^






4 comel oshin:

fRaMe+LenSeS said... [Reply Back]

sedih la.. kan? hurmmm.. moga kita dijauhkan. dan moga depa insaf.. T.T

Budak Botak said... [Reply Back]

Adeiiiii dh jadi nafsu binatang pulak...

oshin said... [Reply Back]

@fRaMe LenSeS Moga moga . aminnn ;)

oshin said... [Reply Back]

@Budak Botak Itulah manusia yg bernama lelaki kalo diikutkan nafsu yang satu dan tidak menggunakan 9 akal yg diberi . Hmmm ;(

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space