Tuesday

Kecurangan Yang Jelas

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua . Hurmm first tu nak cakap kat kawan aku Terima Kasih sebab bagi aku idea untuk post entry pada hari ney . Miiahhhaaaa tengah tada idea sebenarnya , Apa yang aku nak cakap aku rasa semua orang pernah alami benda ney .

Bermulanya apabila kawan aku tulis status dya kat FB dya tak sanggup nak tengok kecurangan yang dilakukan oleh kawan dya terhadap pasangannya sendiri . Aku pun tatau la motip dya kenapa perlu curang ? Apa terlalu banyak ka kekurangan yang ada pada pasangan masing masing sehingga sanggup untuk curang ? Yer memang manusia tidak pernah puas dengan apa yang dya ada . Yer betul lelaki mampu kawen sampai empat jika berkemampuan *eh larikk tajukk ! . Tapi pada zaman serba serbi modern ney bukan lelaki ja curang malah perempuan juga turut serta dalam permainan curang ney ?

Kalau dah tahu pasangan itu tidak menepati ciri ciri yang dikehendaki kenapa menerima nya dahulu ? kenapa meletakkan janji akan menerima kelebihan serta kekurangan yang ada dalam diri nya ? Manusia yang dicipta oleh ALLAH S.W.T semuanya tidak sempurna . Sapa yang rasa diri dya sempurna habaq mai satt ? sempurna kot celah mana ?

Siapa yang tak penah sakit hati kalau melihat kecurangan yang ternyata terpangpang depan biji mata , Rasa macam " haiishh taleh ney kena bagitau member aku ney " , Weyh hello ! kalau bagitau dekat pasangan dowg tu yang dya telah dikhianati oleh pasangan dowg sendiri agak agak dowg nak caya ke tak ? al maklum la cakap gf / bf adalah semuanya betol dari cakap orang lain . Silap silap dowg cakap " kau cakap je la kau jeles dengan kitaowg , kitaowg bahagia sedangkan kau dengan bf / gf kau ??" Nahhh kenapa pulak babit hal aku ney *eh bukan hal aku tauuu ! . Miiahhhaaaa . Cengitu lah haaa adat manusia kalau orang tegur untuk bagitau kebaikan langsung tanak dengar, sebaliknya kita yang tak kena dimata dya . Haiishhh ! susah kannnn .

 Kalau aku , aku lebih suka diam diri dan perhatikan dari jauh , Even kalau benda ney berlaku kat aku sekalipun . Tu yang aku akan buat , sebab bagi aku nak pegi serang gado bagai tu bukan cara yang efektif bagi semua masalah , gado gado main tarik rambut sepak tertungging masok longkang , kejadah nya dapat ? Lebam badan sakit sakit , bf / gf kowg tak juga balek kat kowg kannn ? ALLAH S.W.T kan ada , dya sentiasa ada dengan umatnya cuma umatnya selalu lupa padaNya , berdoa minta dibukakan hati pasangan kita , agar dya nampak apa yang dya dah buat , minta dijauhkan dari orang orang yang bersifat hasad dengki tak senang melihat kebahagiaan orang lain , doa orang yang teranaiya kan selalu dimakbulkan ALLAH S.W.T . bersujud la dan panjatkan doa kepada Yang Maha Esa .

So kalau kowg nampak kecurang tu berlaku jelas lagi bersuluh , kalau rasa cukup bukti untuk bagitau member kowg yang gf/bf dya curang , yes pegi lah niat demi kebaikkan kawan kita sendiri , tapi kalau kita sendiri belum jelas hujung pangkal cerita , duduk diam diam tengok je lagi bagus kalau lepas kowg semayang kowg doa supaya ALLAH S.W.T bukakan mata hati kawan kita untuk melihat the true colour of her/his gf/ bf . Tu je yang kita mampu buat pun kannn ;) Dunia berputar seperti roda , what u give u get back . Sekarang ALLAH S.W.T bayar cash - *ayat member aku

Ney pandangan aku bagi seorang perempuan  kalau nampak kecurangan yang berlaku depan mata aku. Kalau lelaki mungkin dowg handle straight to point , men to men tapi bukan gado bertumbuk , be a profesional like the best men win . Kalau yang perempuan kalau bf gado sebab berebut kowg jangan nak rasa bangga oke , tak best pun tengok lelaki gado sebab kita , sebaliknya kita dah lukakan hati 3 orang sekaligus . kowg , dya dan dya . Susahh ooo nak buat pilihan sapa yang kita harus pilih . Fening fening !

p/s; tawakal dan usaha itu adalah penting bagi setiap perhubungan .





14 comel oshin:

kindergartenlibrary said... [Reply Back]

Susah nak cari orang setia ..

fRaMe+LenSeS said... [Reply Back]

hohooo.. ;)

Kira Sakura said... [Reply Back]

mmg sakit ble bnde tue jd kat kite,, n ira sendirik dh rase.. huwarghhhhhh.. yg pnting ble org dh bgtau tue siasat sendiri jgn percaya membuta tuli n jgn x pecaya jgak....

a.R said... [Reply Back]

susah la zaman sekarang nih nak carik yang betul2 setia ngn tulus....

Cik Pulau said... [Reply Back]

kalau kecurangan tu depan mata cik pulau je..
(ni kalau berlaku kat cik pulau la)..
cik pulau tinggal je.. means dia tak seriusand just nak main2 sahaja.. harap maklum.. ^^,

Unknown said... [Reply Back]

payahnya nk cri yg btoi2 stia no!!

ejulz said... [Reply Back]

kalau dah curang tu tinggalkan je laa.. huHu


Jangan lupe singgah n komen k.. :)

New Entry "Suami penyayang.. "

dakcomot said... [Reply Back]

entahlaa kan...setia n curang..bergantung pada individu..sokong oshin..tawakal n usaha itu penting!^_^

apix said... [Reply Back]

adalah tu...manusia x pernah rasa puas dgn apa yg ada....

oshin said... [Reply Back]

@kiera'sakura ya perlu bukti yang kukuh ;))

oshin said... [Reply Back]

@Cik Muda Sae semua tu begantung dengan diri sendiri ;)

oshin said... [Reply Back]

@cik pulau hurm bole jd juga . tapi makesure siasat dulu ;)

oshin said... [Reply Back]

@dakcomot hehe ;) ye setiap benda yg kita buat dlam dunia harus ada usaha dan tawakal

oshin said... [Reply Back]

@apixyupe betol ;)

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space