Sunday

Makcik Oh Makcik !

Assalamualaikum...

Selamat tengahari wahai blogger yang aku sayang. Herghhhh . aku lapaqq tau dakk! hampa mesti dah makan tengahari kannn . Aku makan juga tapi makan hati dengan kedai makan mak cik tu yang memang aku dengan officemate aku pegi . Haiihhh kami sampai dulu pasaipa orang yang order lambat sampai dulu makanan depa *berasap telinga aku ! .

Mak cik oiiii this is not the first time laaaa , dah banyak kali makcik buat kat kami macam ney tauuu , mak cik anti dengan group kami ka? Herghhh . Susah meh nak buat nasi goreng cina? bukan aku suruh dya p cina bagai semata mata nak belajar resepi nasi goreng cina . Belajar dekat alor star suda tatau nak buat mai aku yang masak . Haaaa kannnggg makcik taboleh cari makan dah kat situ . Payah payah sangat cer p tanya Mat Gebu cena buat nasi goreng cina cepat , pantas dan sedap .

Kami ney dok bagi laku kedai makcik tauu , masakan makcik bole tahan sedap sebab tu kami pi juga kedai makcik plus kedai makcik ja yang dekat . Kami bukan malas nak jalan jauh tapi kami kesuntukkan masa . Takan hari hari nak makan fast food . Lama lama bukan kami ja gemox duit pun bole kurus tau dak makcik ! Hujung hujung bulan orang lagi sesak duit dya lagi dok buat lambat masak , kami ney ligan masa bukan masa ligan kami , kalau makcik dok buat makan dekat orang yang duit berkepul kepul bawak plastik kiri kanan dulu memang la kami bengang . Sebab depa sampai sejam lepas kami order dekat makcik tauuu . Tup tup depa dapat dulu . Perghhh terbaek lah kalau macam ney .



Dengan berkhemahnya perangai kami pun pi lah cancel makanan yang telah diorder sebabnya dah pukul 2 . kalau tunggu jugak rasanya 2.30 baru dapat dan bila masok office memang lah kena maki kannnn. Maka dengan itu aku bersama tiga lagi officemate aku pergi mana tauu ? MCD laaaaa . Perot lapaq perlukan tenaga untuk memulakan kerja dengan baik . Dah la keadaan perot aku tidak menentu pi makan pulak MCD , alahaiiiiiiii aku lapaq nasi . Naseb ada mcValue lunch setakat nak tahan sampai petang habes kerja bole la . sebab selalu aku makan nasi tengahari, petang plus malam memang tak makan dah . Sehari sekali je makan . Miahhahaaaaa... Sekali aku rembat double mc chicken ! Herghhhh

p/s; Tersentap perot aku ! Herghhh ney dah sakit pulakkkk . Makkk jum kita p klinik rasanya perot ney nak kena operate lagi sekali . 





10 comel oshin:

aDisH.sHidA said... [Reply Back]

kedai d mana nie oshin

oshin said... [Reply Back]

@aDisH.sHidA depan city plaza je dear . huhuh ;)

Budak Botak said... [Reply Back]

dapurnya ada 1, tukang masak pon 1, kena upgrade lg kedai tue rasanya, ha3...

oshin said... [Reply Back]

@Budak Botak Miiahhaaa . rasanya laaa , p bg duit kat dya suoh dya upgrade ! hehe

kamuS said... [Reply Back]

upgrade tukang masak skali k! =) nah amek dt nih..

MIMIE AIZA said... [Reply Back]

hahaha.. lastnya ke mekdi jugak kan

oshin said... [Reply Back]

@kamuS bengang je kann . HAHAH

oshin said... [Reply Back]

@MIMIE AIZA Terbang 10 hnget ! huhu

Echin Nadiossa said... [Reply Back]

pergh pergh.ai xrehat pun :(

oshin said... [Reply Back]

@Echin Nadiossa u punya perot kncang meh ??? HAHAH . tak mkn tyme lunch ?

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space