Wednesday

Day of Silence

Assalamualaikum....

Mesti heran dan felik kan , kenapa dulu guna Salam sekarang Assalamualaikum . Tengah tengah nak mula buat entry ney , si IR lalu belakang terus dya sergah . hergghhhh beliau memang suka kejutkan owg .

IR : mana bole guna perkataan salam 
Me : kenapa ?
IR : pergi kat sahabat blogger then baca dekat doc dekat sebelah kanan tu .

Dengan tergedek gedek itik internet lembab macam siput klik sahabat blogger then baca lah segala isi yang terdapat dalam tu . Tak dinafikan ramai yang keliru tentang penggunaan perkataan salam tu macam admin sahabat blogger cakap la . Aku pun guna juga , dalam message (SMS) , FB dan sebagainya . So dari situ aku berfikir dan sedar adalah lebih afdal kalau kita sebut panjang assalamualaikum tu dari kita meringkaskan perkataan tersebut sehingga membawa maksud yang lain pulak kan . Yang mana belum baca tu pergi la kat sahabat blogger baca pasal tu , aku rasa yang dalam blog aku ney pun sumenya terdiri dari geng sahabat blogger kannnnnn..Well sharing is caring , sama sama kita fikirkan, renungkan dan selamat beramal ;)


Yang sebetulnya nak update pasal day of silence aku ney . silent is better than make a scene , huha huha tapi tada apa pun kan , kita yang iya iya owg lain besa ja . so dah malas nak cakap banyak . ada juga cakap
 " your silent will not protect you " but is more better ryte . Cakap bila ada benda yang penting , yang rasa rasa menyakitkan hati better diam pendam dalam hati , tayah nak show off yang kita sakit hati or something kaannnnn . Tak suma owg bole ikot apa yang kita nak and tak suma apa yang owg nak kita bole ikot kannn ?(*betol ka? pening dahh )

Cakap banyak apa yang ado ? sedihhhhh ! dari owg yang cakap tak penah nak jumpa titik memang payah bila nak kena jadi seorang yang pendiam . Dari owg yang tatau senyum pastu belajar senyum then sekarang dah malas nak senyum balek . sediihhhh . Dah la pening dah kepala , serabot pulak bila fikir panjang panjang . sekarang nak duduk , lihat dan diam .



eh sepatutnya jari dekat mulut . tertiba buat peace .
oke fine salah gambar ! HAHA

p/s; keja aku bersepah atas meja , sedap sedap je update belog kannnn . bos kau hado oshinnn oiiiii . 






5 comel oshin:

Izamir Ridzwan said... [Reply Back]

rilex ar jgn hempuk meja

oshin said... [Reply Back]

@Izamir Ridzwan meja opis ney bergabung nan meja opis ang , tak terdaya aku nak hempuk IR oooiii .

Qaseh Dalia said... [Reply Back]

lebih baik berdiam diri ... tapi sentiasa memerhati ... n orang diam itu bila bercakap penuh dengan kebenaran ~ daripada bercakap tanpa apa2 kebenaran !

oshin said... [Reply Back]

@Qaseh dalia adelia yer betul tu nenek qaseh , oshin setuju 200 %

ashiqin said... [Reply Back]

http://www.facebook.com/note.php?note_id=10150158303856041&id=1662714463

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space