Sunday

penggunaan telefon bimbit dan risiko barah otak !

salam u 'ollsss .
tengah tak buat apa ptg ney .
so i would like to shared something with u guys here !
HAHA . maseh ada yang amek berat tak pasal penggunaan telefon bimbit secara kerap ney ?
tau tak yg bole meyebabkan kanser otak ?
weyh kanser hotak weyh . bukan benda maen2 ney .
seram okeh . 


Penyelidikan terbaru menunjukkan Telefon Bimbit meninggikan risiko Kanser Otak
Penyelidikan terbaru menunjukkan bukti yang semakin kukuh yang mengatakan pengunaan telefon bimbit melebihi 10 tahun boleh menyebabkan barah otak.
Penyelidikan itu juga berpendapat yang telefon bimbit mungkin boleh membunuh manusia lebih dari rokok.
Menurut saintis yang menerbitkan hasil penyelidikan itu dalam laman webnya, risiko untuk mendapat barah otak adalah 2-4 kali ganda dan terjadi pada otak pada belah kepala yang lebih kerap kegunaan telefonnya.
Terdapat bukti kuat yang kanser otak seperti acaustic neuroma dan astrocystoma berkaitan dengan penggunaan telefon yang berlebihan terutamanya pada bahagian dimana telefon lebih kerap digunakan.
Dia memberikan peringatan kepada orang ramai untuk mengelak dari mengunakan telefon bimbit dan menyeru industri telefon bimbit agar merekacipta telefon yang lebih selamat digunakan.
Baru-baru ini, Agensi persekitaran eropah (The European Environment Agency) menyarankan yang pengunaan telefon bimbit di kurangkan di negara Perancis dan German terutama dikalangan kanak-kanak.
Berita yang mengejutkan ini menjadi nyata apabila Professor Khuranam ( Pakar Bedah Otak) mengkaji lebih dari 100 penyelidikan tentang kesan yang terjadi akibat telefon bimbit dan memberi amaran yang ia akan terbukti 10 tahun akan datang.
Menegaskan yang kanser otak ini lebih kerap dijumpai dalam keadaan yang sudah teruk, dia berkata yang kita berhadapan dengan situasi yang membimbangkan, kecuali kerajaan mengambil langkah serta merta, kadar kejadian kanser otak dan kematian yang disebabkannya akan menjadi tinggi 10 tahun dari sekarang.
The MOA (Mobile Operators Association), walaubagaimanapun menolak penyelidikan Professor Khurana dengan mengatakan yang ia lebih kepada penyelidikan perseorangan dan ia tidak diimbangi oleh analisa saintifik dan bercanggah dengan kesimpulan yang didapati oleh lebih dari 30 analisa pakar santifik bebas yang lain.

pesanan puan belog : cuba kowg kira agak2 kowg dh guna telefon bimbit dh berapa tahun dah ? aku start pakai fon pun dri form 4.
fuyoohh dh 5 tahun dh . fakta ney aku rembat dari cik google je .
so nak percaya atau tak terpulang lah kan . lagipun hidup, mati , penyakit sume datangnya dari 
ALLAH S.W.T. aku sebagai hambanya hanya mampu mengingati sesama manusia sahaja .
sharing mean caring kan ?  ;))







2 comel oshin:

zacky786 said... [Reply Back]

yerpp.. btol3

oshin said... [Reply Back]

@zacky ~786~ dh mcm upin ipin dh . btol2. hehe

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space