Thursday

Kawan Dipilih Dari Rupa , Darjat ? Ketika Susah ?

Assalamualaikum....

tak kisah la warna kulit apa pun .
yang penting kita 1 MALAYSIA !


Selamat malam u'olls . dah dinner ke ? aku dahhhh *konon scha alyahya . HAHA . Alhamdulillah masih diberikan nafsu untuk makan . Miiahahhahah . Hurm.. susah kan nak cari kawan yang betul betul kawan , means kawan yang ada diketika susah dan senang . kawan yang tidak memilih rupa paras , kawan yang tak memilih samaada kaya atau miskin .

Masih ada kawan yang hanya memilih rupa untuk berkawan atau dya kaya ? yang ada diwaktu susah masih ka lagi kita menjumpainya ? Kalau ada bertapa beruntungnya mempunyai kawan sebegitu rupa . sesungguhnya dya seorang kawan yang sejati . Alhamdulillah kerana dipertemukan dengan kawan sebegitu rupa kannnn .

Tapi merujuk kepada kawan kawan zaman sekarang , layanan lebih kurang saja , bila kita diperlukan sampai ke pelusuk dunia pun dya akan mencari mencontact kita *abaikan bahasa melayu yang macam hampeh ! . Tapi bila tak diperlukan? bila dya sudah senang ? masih kah dya mencari kita sehingga pelusuk dunia ? HAHA . rasanya 1 inci pun dah jauh bagi dya untuk mencari . Macam mana pulak dengan kawan yang memilih hanya atas dasar hartanya ?

oh dya kaya , cantik . Aku mesti berkawan baik dengan nya .

Hurm dya ney miskin , rupa pun tak lawa . Ish kawan besa besa dah la . tayah rapat rapat sangat .

Sewaktu tak jumpa kawan yang cantik , yang hodoh ney kau cari , mintak tolong , share segala masalah . tapi bila dah jumpa yang cantik dan kaya kononnya setaraf dengan darjat dan pangkat kau. Kenapa yang hodoh kau lupakan dan campak ketepi terkontang kanting terkial kial mencari punca pembuangan .

Bila kawan kita ada masalah kita sentiasa ada dengan mereka kannn . Tak kisah adakala pun kita busy tapi masih meluangkan masa ada dengan dya sebab tanak dya rasa disisihkan dari kawan kawan , dan kita yang dya percaya untuk dya ceritakan masalah dya . Tapi bila saat kita memerlukan mereka ? Di-off-kan handphone , reply message selepas sejam dan dulu reda teriak dua tiga round . HAHA . Usah menjadi kawan baik andai masa tidak dapat diluangkan . Setiap orang mempunyai commitment masing masing tidak dinafikan perkara itu , tapi setiap kali dicari mereka sebegitu rupa , apakah ?

Sebab tu sekarang aku prefer kawan dengan semua orang . Tada istilah kawan BAIK atau pun omputeh panggil BEST FRIENDS FOREVER dalam hidup aku . Semua aku layan sama rata , tiada lebih tiada kurang . tiada cantik tiada hodoh tiada kaya tiada miskin . Siapa yang kawan dengan aku tau la aku kalau berkorban dengan kawan kawan macam mana . Tamau cakap nanti orang tak suka . HAHA

p/s; setengah perempuan lebih suka kawan baik mereka adalah lelaki sebab kalau kawan sesama perempuan banyak masalah dan mesti berlaga angin punya . Pendapat kowg ?

nota cinta : Kenal erti persahabatan terlebih dahulu sebelum memulakan sebuah persahabatan .








8 comel oshin:

Syafiq Rosli said... [Reply Back]

yep2..sy skong..perempuan klu dengan perempuan mmg sk bertengkar..hehe

oshin said... [Reply Back]

@Syafiq Rosli HAHA . sebab masing masing nak lebih tanak kurang kannn . HHEH;)

miz_nana said... [Reply Back]

biasala . . . gurL . . .
sentiasa ada sifat tu . . .
asyik nak jaga standard je . . .
x bleh nak nafi . . .
tapi klu ada sifat humble . .
benda tu xkan jadik . . .

YUL said... [Reply Back]

yea setuju tu, bagi yul pon sme, rupa paras tu tak penting, yg penting keikhlasan kita berkawan. :)

oshin said... [Reply Back]

@miz_nana betul ! thumb up!

oshin said... [Reply Back]

@YUL ye keikhlasan tu sgt penting dalam pershabatan ;)

Joseph said... [Reply Back]

lebih prefer kawan dengan perempuan . bahayaa kawan dgn lelaki :p

live your life ♥ said... [Reply Back]

awak saya copy ayat ni ye

Sebab tu sekarang aku prefer kawan dengan semua orang . Tada istilah kawan BAIK atau pun omputeh panggil BEST FRIENDS FOREVER dalam hidup aku . Semua aku layan sama rata , tiada lebih tiada kurang . tiada cantik tiada hodoh tiada kaya tiada miskin

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space