Thursday

Apabila TM Bertukar Menjadi PPD

Assalamualaikum...

Haiiiii uoollssss suma (*tertiba rasa gedix pulok) . HAHA , oke fine sebenarnya hari ney aku langsung tak dapat post satu entry punnn , Huuaaawaaaa , sebabnya pagi pagi lagi dah diberi keja . First sekali aku kena separate form sekolah yang ada duplicate dari lapan daerah kat kedah ney . Area Langkawi and Padang Terap adalah area yang dipegang oleh aku . sikit ja tak banyak , tapi memandangkan kawan kawan praktikal lain ada keja yang disuruh oleh supervisor masing masing maka aku dengan baik hatinya menolong mereka . Second aku naik pergi tingakat lima bersama kak Aby untuk sucikan muka pergi photostat form sebanyak 338 keping dari lapan daerah tersebut . Fiiuuhhhh penat , aku berdiri dekat sejam photostat form tu , sapa cakap photostat keja senang , nak kena buat depan belakang la , tepi la kiri la kanan la . Mesin photostat pun tyme tyme tu juga la dya nak meragam . HUH !


 dah macam kertas exam zaman sekolah .

Kertas tu dah di bahagikan daerah nya , punya la banyak sekolah kat kedah ney ada lebih kurang 708 buah sekolah kottt . Ney yang kena photostat ney bukan apa , nak hantar p HQ kat kolompoq sana nuuuu . Depa dok kalut tak dapat lagi padahal dah hantar suma dah . Huhu so terpaksa la jadi PDD sebentar . Belah perlis settle dah , nasib baek lagi belah kedah ney jela dari minggu lepas gi asa dah dua bulan dah aku keja dok berdepan dengan sekolah . Miiahhhaaa  dah nama pun unit goverment haruslah berdepan dengan kerajaan bagai kann . Paling banyak nak kena photostat area Kota Star , Kota Kuala Muda & Yan , Kulim . Perghh banyak sungguh , dah tu nama sekolah yang dok ada kat dalam form tu sampai aku dah bole hafal dah la (*menipu ), nama sekolah pun banyak nama pelik pelik nohhh . HAHA 


mesin photostat yang bertanggungjawab untuk jadi baik dengan aku !
tidak kasi pancung . HAHA

ney la kak Aby yang teman aku !
sila percaya aku dah penat berdiri tyme ney .
sorry kak aby tersnap muka ganaih pulak . hehe;)

Dikala orang lain sibok buat kerja tapi mana akuuuuuu ... Miiahhhaaaaa , budak ney suka curi tulang sungguh laaa , sapa sapa ada nampak dya dakkkk . HAHA . 


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hoih aku kat sini . 
keja snap gambar je qhojenyaaa . 
Miiahhhaaaaa . 
bajet muka comel tak bersalah disitu ;P

p/s; Minggu depan bos belanja makan , yeahhhh ! hampa adooo ? Miiahhhaaaa







2 comel oshin:

noie said... [Reply Back]

heheheh comeynyer yg keja bergambor je tu hehehe

oshin said... [Reply Back]

@noieNyiiahhhhaaaa ;P

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space