Friday

Ketenangan Hati

salam u'ols ...

hurm kalo hati tak tenang , what should we do ? kadang kadang kalo hidup terasa dibebani pelbagai masalah atau kita banyak menimpakan masalah kepada seseorang tu . terasa diri kita selalu menyusahkan orang kan , terasa diri kita tak berguna . apabila diri selalu melakukan kekhilafan pada orang laen bole membawa kemusnahan pada diri sendiri .

aku rasa macam tu , kadang kadang terfikir alangkah bagus nya ALLAH S.W.T ambil nyawa aku sekarang agar aku tidak lagi menyusahkan orang orang yang berada disekeliling aku . menyusahkan orang untuk menegur aku setiap kali kesalahan yang sama dilakukan tidak henti , selalu menyakitkan hati orang dengan kesalahan kesalahan yang sama berulang kali . kadang kadang terfikir baek saja aku bunuh diri seandainya ALLAH S.W.T tidak mahu mengambil nyawa ku .

YA ALLAH , engkau ampuni la segala keterlanjuran aku dalam menguji kehebatanMU , kau ampuni juga segala  dosa dosa aku yang telah lalu dan kau tenangkan la hati hambamu ini .

aku khilaf , seandainya aku tidak diuji dengan sebegini hebat dugaan dariNYA mungkin aku tidak paham akan nikmat yang diberi oleh ALLAH S.W.T  disebalik dugaan yang DIA telah berikan . sekali pun aku telah memandang masjid yang begitu indah diukir dan dibina , menitis air mata aku melihat betapa indahnya rumah MU YA ALLAH .tapi sedarkah kita semua berapa kali dalam setahun kita menjejakkan kaki ke rumah ALLAH ? berfikir aku sejenak.....



  sebuah masjid di brunei 


masjid al -haram di mekah 


masjid nabawi .


masjid putra di Putrajaya 


melihat saja keindahan rumah ALLAH S.W.T hati aku berasa tenang , bayangkan hanya baru melihatnya hati berasa tenang dan penuh keinsafan , cuba kalo di jejak kan kaki melangkah masok rumah rumah ALLAH S.W.T yang tersergam indah ini . terasa macam tanak balek rumah . biarkan saja aku disini mendekati diri dengan  ALLAH S.W.T. ;)






10 comel oshin:

ayushida said... [Reply Back]

betul la dik, hanya ALLAH YANG MAMPU BERI SEGALA KETENANGAN....akk pon suka mengadu masalah kat DIA aje.....

oshin said... [Reply Back]

@ayushida yer akak . bila berhadapan denganNYA lebih tenang;)

Zaiya said... [Reply Back]

semoga diri saudari tenang sentiasa

oshin said... [Reply Back]

@Zaiya insyallah . semoga diri kita sume sentiasa tenang dan dekat dengan ALLAH S.W.T;)

Izamir Ridzwan said... [Reply Back]

tenangnya melihat masjid, tenang lagi jika berjemaah didalamnya..

KUREKURE COMEL said... [Reply Back]

haippp bos....hehehe....insyaallah...
bile pegi jln2...mina suke masuk masjid2...cantikkan...dan rse tenang....hhhmmm....
tq ingatkan....huhuhu

oshin said... [Reply Back]

@Izamir Ridzwan tu kan . tenang betol agaknya bila bole pergi masjid tu kan ;)

oshin said... [Reply Back]

@KUREKURE COMEL sesama sayang ;)

wida said... [Reply Back]

tenang jer tgk gmbr2 masjid tu..semoga Allah merahmati kehidupan awak
tq singgah blog sy:)

oshin said... [Reply Back]

@widaterima kaseh awk;)

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space