Tuesday

doktor terlatih , dilatih dan melatih

salam u'oollsss . 
haaa tadi dh promise nak wt entry kedua pasai ospital .
oke lah .
ney haaa . akak aku masok ospital .
kaki dya patah so nak kena operate .
kena boh besi bagai . 
pastu dua hari lpas masok balek after bole cuti raya seminggu .
hukhuk .
dh masok oke la . operate tertangguh sebb akak aku ada penat .
so bila dya selesema taleh nak operate sbb nnty effect apa ntah .
so ritu ada la doktor terlatih ney dtg cucuk jarum kat tgn akak aku .
u know what ? dya salah cucuk . salah cari urat . OMG pedih kot .
pastu tahu plak pnggil doktor laen cucukkan .
haiishh cena wt keja tatau .
then semalam doktor tu ckp ari ney nak operate sbb everything is fine now .
alih2 last minit doktor btau . ckp " kalo operate ney ada risiko "
pala hotak kau . kalo btau awl2 tada la mak aku nak sign surat operate tu kalo tahu ada risiko after operate .
aku tau sume operations ada risiko nya .
tp masalahnya doktor tu bgtau last minit .
cuak la mak aku nan akak aku ney pun .
nangis2 dh dya sbb dulu pun dh penah operate kaki dya . siap boh besi.
abes 16 ribu oke . dh penah asa bernanah , bgkak bagai .
ney nak operate lagi ?? boh besi lagi ???
kalo doktor tu dtg jaga tapa juga .
ney mak aku nak jaga . 
dulu pun sebulan lebih mak aku jaga dya wktu kaki akak aku boh besi .
akak aku tu jatuh tangga . sket je . satu tangga ja .
tapi sbb kaki dya belah kanan tu dulu penah operate sbb doktor nak samakan kaki dya dgn kaki kiri tu .
bnda sume jadi after akak aku excident masa umo dya 6tahun .
so koma , kaki dya tak sama pnjg .
tu yg operate boh besi tu .
kaki dya yg kanan tu tak kuat la mcm kaki kiri dya .
sbb tu bila dya jatuh sket je . tulang dya mudah retak .
hurrmmm ntah la .
abes satu , satu plak .
dugaan untuk family aku .
skrg ney mak aku amek keputusan bawak balek akak aku kat uma .
berubat kg pulak .
 aku akui teknologi skrg makin canggih tapi nyawa seseorang jadi taruhan kecanggihan teknologi skrg .
kami dh tamau amek risiko .
cukup la pnderitaan yg dulu2 ditanggung oleh family aku .
waktu akak aku excident dan koma selama 14 hari .
dan menyebabkan dya jadi seorang OKU skrg ney . 
 usaha mak dan ayah aku tak putus2 cari sumber utk pulihkan akak aku .
dan bole berjalan  smpai skrg walaupun dulu sume doktor ckp akak aku kalo idop takan nmpk mcm manusia . keajaiban ALLAH S.W.T tidak kita dpt sangka . jgn sesekali pertikaian kerja DIA kerana DIA lebih mengetahui segalanya . 
sebak dihati kalo teringat balek kisah yang jadi kira 17 tahun dulu .
walaupun tyme tu umo aku baru 3 tahun .
first tyme cita hal family kat blog ney .
hurmm sory lah yer wt kowg bca bnyk2 tp aku geram nan doktor2 yang amek mudah dlm kerja dya .
bg doktor2 terlatih  wt operation utk bg depa belajar .
tapi nyawa owg yg dipertaruhkan utk depa belajar .bebaloi tak ??









0 comel oshin:

Post a Comment

cakap suka suki . tapi ada batas okeh ;) tenkiu

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space